KONYHASZERELEM

2018. július 3., kedd

Gyros batyuban

Szeretjük a gyrost,de igazából én a gyros kifliben változatot szeretem,nem a pitás,tálas verziót.
Sajnos kifliben már nem igazán lehet kapni,ezért ha otthon készítek,jófajta francia zsemlét szoktam venni,mert az olyan tejes kalácsszerű.De azt is csak néhány helyen lehet kapni és nem a közelemben.
Ennek a gyrosnak az a története,hogy grillcsirkét sütöttem hétvégén.Természetesen a mellrész megmaradt,abból mindíg mást készítek 1-2 napra rá.Gondoltam most legyen gyros,de mivel nem volt kifli,maradt a sütés.Valami mennyei lett....nem túlzok ha azt mondom,minden falatnál nyögtem a gyönyörűségtől.A tészta puha könnyű,a töltelék arányos,semmi nem dominál csak az összhatás.

Tészta hozzávalók

60 dkg liszt
1 teáskanál só
1 evőkanál cukor
1 tojás
3 dl tej
2.5 dkg élesztő
7 dkg olaj /eredeti recept olvasztott vajat írt,nem volt otthon így olajat használtam,nem rontotta el!/

Töltelék

1 csirkemell megsütve
hagyma-uborka-paradicsom/vagy amit még szeretsz/igény szerint
tejföl-majonéz

A tésztát a szokásos módon bedagasztjuk,meleg helyen kelesztjük 40-50 percig.
Ha megkelt,átgyúrjuk és megpróbálunk egyforma adagokat porciózni.Én lemértem őket hogy egyformák legyenek,6 részre osztottam.Egyenként kinyújtottam kb.3mm.vastag téglalapra.Széleit kihagyva megkentem a majonézes tejföllel,rá a felvagdalt sült csirkemell,zöldségek.
két szélét a tésztának kicsit ráhajtottam a töltelékre,majd óvatosan feltekertem úgy,hogy a széle az alján legyen.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és betoltam a hideg sütőbe.
20-30 percig kellt,majd megkentem felvert tojással.Visszatoltam a sütőbe és bekapcsoltam a sütőt 220 fokra.Tűpróbáig,kb.30 perc alatt szépre sült.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...