KONYHASZERELEM

2023. január 31., kedd

Parker house zsemle




 Minap találtam ezt a péksütit és nagyon megtetszett.Ahogy rákerestem a névre,elég sok recept feljött,kiválasztottam a legszimpatikusabbat és ezt tárom most elétek...ill.magamnak is,mert nagyon bejött és sokszor fogom készíteni.A formázáson kicsit változtattam,de a lényegen nem.Mivel szendvicsalapnak készült,kicsit nagyobbakra csináltam.Tökéletes lett,ráharaptunk😀

Hozzávalók

45 dkg liszt

2 tk.só

1 tk.cukor

1 tojás

1,5 dl tej

0,5 dl víz

2 dkg élesztő

5 dkg olvasztott margarin

   A cukros tejet meglangyosítom és belemorzsolom az élesztőt,hagyom kicsit felfutni.A keverőtálba mérem a lisztet,a szélére szórom a sót.Ha felfutott az élesztő,hozzáadjuk a liszthez.Kicsit összekeverjük és beleütjük a tojás és a fél dl.langyos vizet.Elkezdjük dagasztani,mikor a tészta összeállt,3-4 adagban hozzáadjuk az olvasztott margarint és tovább dagasztjuk,míg szép sima tésztát nem kapunk.Letakarjuk és meleg helyen 50 percig kelesztjük.Ha megkelt én 8 részre osztottam és gombócoltam.Eredeti recept szerint nem így van,de én bátorkodtam.Letakartam és pihentettem 10 percet.Ezután minden gombócot fél centis ovális alakba lapítottam a kezemmel,nem használtam nyújtófát.Függőleges felső felét vékonyan megkentem olvasztott margarinnal és ráhajtottam a másik felére.széleit összenyomkodtam és sütőpapíros tepsibe fektettem.Letakartam és 40-50 percig pihentettem.Közben a sütőt bekapcsoltam 220 fokra.Ha letelt a pihiidő és szépen megkelt a tészta,lekenem olvasztott margarinnal és visszavéve 200-ra a hőfokot,mehet a sütőbe.Elkövettem azt a hibát,hogy megszórtam lenmaggal.Na ez úgy lepergett róla sülés után,ahogy rászórtam.Mivel nem tojással volt lekenve,nem ragadt rá.A margarin nem ragasztotta le.Na mind1.Alsó felső sütésen 20 perc alatt kész a zsemle.Ha szenyónak készül,még vágni sem kell,csak ketté kell nyitni,szépen szétválik.Finom puha még másnap is,érdemes rászokni.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...