KONYHASZERELEM

2023. január 31., kedd

Parker hause töltött zsemle


Tegnap elkészítettem a parker hause zsemlét,főleg páromnak,másnapra melóba,szendvicsnek.Egyet megkóstáltunk üresen,hogy mégis milyen,nagyon finom volt és a párocskát megjegyezte,hogy ezt akár úgy is készíthetem,élből belerakom a feltétet és úgy sütöm.Nem kell kétszer bajlódni vele.Ezen felbuzdúlva ma el is készítettem.Most a hagyományos formázás szerint jártam el,kicsit kisebbek lettek,de nagyon finomak.

Hozzávalók a tésztához,mint az alaprecept,csak tettem bele egy teáskanálnyi lenmagot.

A feltét tetszőleges,csak nem szabad nagyon teletömni.Én sonkát és sajtot tettem közé.

A tészta ha megkelt,kinyújtom fél centis lappá.8 cm-es pogácsaszaggatóval,vagy pohárral kiszaggatom,letakarom és pihentetem 10 percet.Ezután kicsit ellapítom kézzel,fakanál nyelével kettényomom és az egyik felét megkenek vékonyan margarinnal.rakok rá egy kis sonkát,sajtot,úgy hogy ne lógjon ki és ráhajtom a tészta másik felét.Széleit összenyomkodom és sütőpapíros tepsibe rakom.Letakarom és pihentetem 40 50 percet.A sütőt közben 220 fokra melegítem.Ha megkeltek a tésztácskák,most felver tojással kentem le és sütőbe toltam,visszavéve a fokot 200-ra.15.20 perc alatt készre sül.Ebből az adagból 13 db.lett,de kb.15-16 kihozható.Elfogyott a feltétem és maradt kevés tészta,sima zsemle is lehetett volna,de én 2 kis csavartkát rittyentettem belőle.Nagyon jó tészta,lehet vele variálni és azthiszem fogok is.

Jó étvágyat!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...