KONYHASZERELEM

2023. január 29., vasárnap

Vegyes lisztes formakenyér


 Nem mondom,hogy a legsikerültebb kenyerem,de finom.Külalakra sem éppen szépségversenyre való,igaz kisérlet volt,azt hiszem ezen még módosítok legközelebb.

Hozzávalók

30 dkg fehérliszt

20 dkg tk.liszt

1 dl tej

1,5 dl víz

2 dkg élesztő1 kk.cukor

2 tk.só

1/2 dl olaj

1 púpos ek.tejföl

  A cukros langyos tejben felfuttatom az élesztőt.A kétféle lisztet összekeverem egy tálban,a szélére szórom a sót.Hozzáadom az élesztős tejet,a langyos vizet és a tejfölt,elkezdem dagasztani.Ha szépen összeállt,hozzáadom az olajat is és addig dagasztom,míg el nem válik az edény falától és szép sima lesz a tészta.Letakarom és meleg helyen kelesztem 50 percig.Átgyúrom,újjal lappá nyomkodom és feltekerem,formázom.Papírral bélet formába teszem,letakarom és pihentetem 40-50 percig.Közben a sütőt 230 fokra izzítom.A pihentetés után bevagdosom és vízzel alaposan lespriccelem,a sütő hőfokát visszaveszem 200 fokra és sütni kezdem.Ajánlatos lefedni a tetejét,attól függ miben sütöd.Én püspökkenyér formában sütöttem,egy mélyebb tepsit toltam fölé,így védtem a tetejét a megégéstől.A sütő aljába tettem egy edénybe vizet,hogy gőz képződjön.Kb.60 percig sütöttem,ezután kivettem a formából,megfordítottam,hogy a teteje legyen alul,mert elég hóka volt az alja,sütöttem még 10 percig .Ezután kivéve a sütőből rácsra tettem és alaposan lespriccoltam vízzel,hagytam hűlni.

Finom lett,csak kicsit tömörebb a többi kenyeremnél és nehezebben sült.Azt hiszem legközelebb fél dl.vízzel még rásegítek,hátha jobb lesz.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...