KONYHASZERELEM

2023. január 18., szerda

Lángos


 Nagyon ritkán készítek lángost,talán azért,mert több receptet is kipróbáltam,de egyik sem volt az igazi.Na ez most az lett!Több pékárut sütöttem már Gábor a házipéktől és eddig nem csalódtam benne.Ez a recept is az övé,majdnem😀Mivel a megadott adag számomra kevésnek tünt,fél adagot még hozzáadtam,de úgy nagyon lágy lett a tészta,így még liszteztem.Summa summárum,félig magán reci.Íme.

70 dkg liszt

2 dl langyos tej

2 dl langyos víz

2,5 dkg élesztő

4 ek.oliva olaj

1 tk cukor

2 tk só

 A cukros tejben felfuttatom az élesztőt,az átszitált liszt szélére szórom a sót.Hozzáadom az élesztős tejet és a vizet,elkezdem dagasztani.Ha elválik az edény falától,apránként hozzáadom az olajat és tovább dagasztom,míg szép sima tészta lesz.Letakarva meleg helyen kelesztem 1 órát.Ha megkelt,átgyúrom és 8 egyenlő részre osztom és mint a zsemlénél,gombócolom őket.30 percig letakarva pihennek,majd amekkora belefér a serpenyőnkbe,olyan nagyra húzgálom a tenyeremben,a széle húsosabb legyen,bő forró olajban 2-2 perc alatt mindkét oldalát aranyra sütöm.

A feltét tetszőleges,ki mit szeret.Én speciel csak fokhagymás tejföllel kenem magamnak,párom +jól megrakja sajttal.Nem győzött hálálkodni,milyen Isteni,igazi piacos lángost készítettem😀

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...