KONYHASZERELEM

2023. január 22., vasárnap

Mákos nudli


 

Nagyon nagyon ritkán készítek nudlit,nem is értem miért.Pedig remek étel és szeretjük is,csak sosem jut eszembe,hogy létezik.A minap szembejött velem a neten böngészés közben és nagyon örültem neki,végre egy nem húsos étel,amit rég csináltam és mindenki szereti!Az adagot ketté vettem és a másik felét pirított morzsába forgattam,lekvárral,porcukorral fogyasztottuk.Kettőnknek 2 napi vacsi megvolt oldva.

Hozzávalók

50 dkg burgony

kb.30 dkg liszt

1 tojás

fél kk.só

2 tk.zsír

szóráshoz:20 dkg darált mák-porcukor

 A burgonyát héjában megfőzöm,hámozom,még melegen alaposan összetöröm.Langyosra hűtöm és hozzáadom a többi hozzávalót.Összegyúrom,hengerre formázom,szeletelem és kisodrom őket tetsző vastagra.kis "hurkákra"darabolom és forrásban lévő vízben főzöm addig,míg feljön a víz tetejére.Leszűröm,hideg vízzel leöblítem,minimális olajjal meglocsolom és porcukros mákkal bőven megszórom.

Jó étvágyat!



J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...