KONYHASZERELEM

2023. január 23., hétfő

Vadas sertéscomb szalvétagombóccal



 Úgy 25 éve készítettem egyszer vadas féleséget,bográcsban nyúlpörit zöldségekkel,hús kiszed ha megfőtt,zöldségek turmix,ízesítés,zsemlegombóccal.Nagyon finom volt,de auóta sem csináltam.Amiért belevágtam ismét,egyszerű.Párom kapott a cégtől ajcsiba Knorr instant szalvétagombócot,nem akartam ,hogy kárba vesszen,így nekiálltam vadast csinálni.Biztonság kedvéért azért főztem egy kis krumplit is hozzá,mert a párom még nem evett ilyet,főleg a gombóc volt nála kétséges.A vége az lett,hogy nagyon finomra sikeredett és a gombóc is elnyerte apjuk tetszését.A krumplihoz meg sütöttem rántott husit.

  Hozzávalók

70 dkg sertéscomb

1 nagy fej vöröshagyma

2-3 gerezd fokhagyma

3-4 nagy szál sárgarépa

2-3 nagy szál fehérrépa

közepes zellergumó

1 dl.száraz fehérbor

1 kis doboz tejföl

só-bors

babérlevél

kevés olaj

1 tk cukor

pár csepp citromlé

mustár ízlés szerint/kb.lapos ek.

knorr szalvétagombóc



A húst felszeleteltem,sóztam,borsoztam.Serpenyőben kevés olajon mindkét oldalán pár percig elősütöttem,hogy legyen egy kis kérge.Húst félretettem,a visszamaradt olajon üvegesre pároltam a kocházott hagymát.Hozzáadtam a kockázott zöldségeket és a fokhagymát.Pár percig dinszteltem,majd felöntöttem 1 dl.száraz fehérborral és annyi vízzel,hogy ellepje a cuccost.Picit sóztam,beletettem a babért és egy húsleves kockát is beledobtam.Mikor kezdett forrni,beletettem a húsokat is,kevés forró vízzel pótoltam,hogy mindrnt ellepjen és főztem,míg minden meg nem puhult.Ekkor a húsokat kiszedtem,a telfölt kikevertem a mustárral és a cukorral, citromlével együtt a zöldségekhez adtam,majd botmixerrel pépesre dolgoztam.Babért azért előtte szedjük ki belőle.Ízesítettem még amíg a szám ízének megfelelő nem lett és visszetettem a húsokat a mártásba,Összefőztem pár percig és a közben elkészített gombóccal tálaltam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...