KONYHASZERELEM

2023. január 22., vasárnap

Joghurtos kenyér


 

Ez a kenyerem ugyanúgy készült mint a kefíres bagettem,csak joghurttal és fokhagyma nélkül.Hirtelen felindulásból fél marék lenmagot is kevertem bele.Nagyon finom puha lett a végeredmény,Még harmadik nap sem volt szikkadt mint a bolti.Ebből az adagból 110 dkg lett a kisült kenyér.

Hozzávalók

75 dkg liszt

2.5dkg élesztő

2,5dl langyos víz

175g natur joghurt

1kk.cukor

2-3tk só/mi sósabban szeretjük a kenyeret/

3ek.olaj

fél marék lenmag

     A cukros langyos vízben felfuttattam az élesztőt a keverőtálban.Rászitáltam a lisztet,sót ,lenmagot beletettem és a joghurtot.Elkezdtem dagasztani.Mikor egynemű a tészta,majdnem kész,hozzáadom apránként az olajat is és tovább dagasztom,míg szép sima lesz a tészta.Kicsit gömböcölöm és vékonyan olajozott tálba rakom,lefedem és meleg helyen kelesztem kb.50 percet.

Ha megkelt átgyúrom,kézzel amennyire csak engedi,téglalappá nyomkodom,nem használok hozzá nyújtófát.Feltekerem,formázom a tésztát és sútőpapírral bélelt tepsibe teszem.Letakarom és meleg helyen ismét kelesztem 40 percet.Addig a sütőt izzítom,alsó felső sütés 200 fokra.Ha megkelt,bevagdosom és lespriccelem hideg vízzel.Betolom a sütőbe és én most egy másik mélyebb tepsit toltam a tetejére,hogy ne égjen meg hamar.10 perc sülés után visszavettem a hőt 180 fokra.Kb.50 percig sült,az utolsó 8-10 percben leszedtem a tetejéről a tepsit és úgy sütöttem.Ha kész,lespriccelem alaposan vízzel és rácson hagyom hűlni.Télen nyitott ablakba szoktam tenni,hogy cserepesedjen,de nem mindíg sikerül nekem.Ettől függetlenül finomra szoktak sikeredni.Próbáljátok ki,nem csalódtok.

Ja!Sütés előtt,ha már lenmagos,a tetejét is megszórjuk maggal,amit én most elfelejtettem😀

Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...