KONYHASZERELEM

2023. január 22., vasárnap

Szilvás muffin


 Párom a héten megjegyezte,milyen rég készítettem muffint.Na ez rögződött az agyamban és a hétvégi menübe beiktattam.Kutakodtam a fagyóban húsért és szembenézett velem egy kis csomag szilva,ami nyárról maradt meg.És jött az ötlet,szilvás muffin lesz!Igaz,nem olyan mint a friss,darabolni szinte alig tudtam,mert egyből szétmállott,mint a lekvár,de így is nagyon fincsi lett,A tészta állaga nem sűrű tömény,szinte piskóta szerű.Próbáljátok ki,akár más gyümölccsel is.

Hozzávalók

15 dkg cukor

20 dkg liszt

1 cs vaníliás cukor

1 tk.fahéj

pici só

3 tojás

0,7dl.olaj

175g.natur joghurt

1/2cs.sütőpor

1tk.szódabikarbóna

kb.15-20 dkg szilva

1 tábla csoki

     A tojásokat habosra verem a cukrokkal,beleteszem a joghurtot,olajat,tovább verem.beleszitálom a sütőporos-szódás lisztet,fűszereket .Jól kikavarom,majd simára verem.A szilvát ha fagyos kiolvasztom és darabolom ahogy tudom,szűrőn lecsepegtetem és és a masszához adom.A muffinsütőt bekapszlizom és háromnegyedig töltöm a masszával.A csokit kockánként felezem és egy egy felet a massza közepébe teszek.180 fokra előmelegített sütőben sütöm kb.20 percig.

Nagyon finom gyors sütike csak ajánlani tudom.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...