KONYHASZERELEM

2019. augusztus 14., szerda

Zöldséges töltött csirkecomb

Hozzávalók

6.db egész csirke comb
3-4 áztatott szikkadt zsemle
3.db főtt tojás
1.db nyers tojás
1 közepes cukkini
1 kápia vagy piros kaliforniai paprika
1 közepes fej vörös hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
só,bors,majoránna,szárnyas fűszer keverék
petrezselyem


Az áztatott zsemléket jól kinyomkodom,tálba teszem.
A hagymákat finomra vágom,félig dinsztelem,majd hozzáadom az apróra kockázott cukkinit és paprikát,együtt tovább dinsztelem.Hagyom kicsit hűlni és hozzáadom a zsemlékhez.A főtt tojásokat is felkockázom,én úgy szoktam,hogy a tojás szeletelőn kétszer vágom.Keresztben és hosszában is...egyszerűbb így.
A petrezselymet is aprózom,a tojással együtt a többihez teszem.Még egy nyers tojás,ízlés szerin a fűszerek,kivéve a keveréket!és jól összedolgozzuk.Hagyjuk állni kicsit,keverjük át,ha kell még fűszerezzük,de ne legyen nagyon intenzív.Ha úgy látjuk szükséges,üssünk még bele egy nyers tojást.Nekem nem kellett.

A csirke combokat megtisztítjuk,bőrét fellazítjuk.Bőre alá betöltjük a tölteléket.
Én hús tűvel vagy fogvájóval bizti ami bizti megtűzöm,de nem muszáj.
A fűszer keverékkel a csirkék alsó,azaz bőr nélküli részét jól bedörzsölöm,tepsibe rakom bőrös résszel felfele,majd a tetejét is bedörzsölöm a fűszerrel.Kevéske vizet öntök alá és alig alig meglocsolom olajjal.
Lefedem fóliával és sütöm olyan 90 percig.Közben azért figyelgetem!👀
Ha elég puha a husi,leveszem a fóliát és pirosítok rajta 20 percet.

Amit készítettem mellé köretnek,az burgonya püré és egy kis sült zöldség amit...
Mikor kész lett a hús,kiszedtem a tepsiből és cukkinit vastagabb karikára vágva,ill.sárgarépát tettem a szaftba.Visszatoltam a sütőbe és pár perc alatt kész volt,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...