KONYHASZERELEM

2019. szeptember 10., kedd

Citromos torta

A lánykám születés napjára ezt kérte,mert valami hűsítő tortára vágyott.Nos kérése parancs"ilyenkor"ezért keresgélve a hálón,ezt a krémet találtam frappánsnak.A piskóta az alap volt.Nagyon ízlett mindenkinek!

Hozzávalók

Torta lap           

8db.közepes tojás
8 kanál cukor
8 kanál liszt
1 sütőpor

A tojásokat szétválasztom,a sárgáját a cukorral fehéredésig habosra verem.
Felverem a tojás fehérjéket is kevés citrom lével kemény habbá,a lisztet összekeverem a sütőporral.
Előmelegítem a sütőt.A lisztet és a fehérje habot felváltva adagolva,hozzákeverem óvatosan a cukros habhoz,hogy egynemű legyen,de ne törjük össze.
Sütőpapírral bélelt torta formába öntjük és a meleg sütőben,170 fokon,tűpróbáig,kb.20 perc alatt megsütjük.Ha kész,zárjuk le a sütőt,hagyjuk 3/4-ig nyitva a sütő ajtaját és így hagyjuk kicsit hűlni.Remélhetőleg nem esik így össze,bár nekem nem mindíg jön össze így sem😀Ha ki hűlt,három részbe vágjuk el.

Krém

10 dkg por cukor
2 tojás sárgája
1 citrom leve /vagy  kettő,ízléstől és citromtól függ/
1/2 citrom reszelt héja
10 dkg vaj,vagy jobb minőségű margarin

3 dl.habtejszín
10 dkg étcsoki


A hozzávalókat a vaj és tejszínhab kivételével kikeverjük és gőz felett tovább kevergetve besűrítjük és kihűtjük.
A habosra kevert vajat simára keverjük a kihűlt citromos krémmel és megtöltjük vele a torta lapokat.
A tejszínt habosra verjük és a tortát kivülről bevonjuk vele.
Én egy keveset kicsíptem belőle,tettem hozzá kevés olvasztott csokit és habocskákkal díszítettem a tortát.A maradék csokit pedig csak random rácsorgattam a tetejére.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...