KONYHASZERELEM

2022. március 31., csütörtök

Svéd húsgombóc én módra

 A neten jött szembe velem,szeretek újítani,gondoltam,próbáljuk ki!Kicsit alakítottam rajta,ugyanis marha húsból készül az eredeti,de én nem igazán szeretem a marhát.Sertéshúsból készítettem,de szerintem így is tökéletes lett.Nem mertem egyszerre nagy adagot csinálni,mivel eléggé ismeretlen ízvilágot mutatott és nem mertem a recept szerinti fűszeradagot használni.Sajnos!Finom lett,de ha bátrabb vagyok,még jobban sikerült volna.Lesz még ez az asztalunkon nem keveset.


Hozzávalók

50 dkg darált lapocka

1 közepes fej vörös hagyma

2 szelet fehér kenyér

kevés tej

1 tojás

só-bors-szegfűszeg-szerecsendió-fahéj

4 dl víz

1 marhahús leveskocka

olaj

2-3 kanál liszt

5 dkg vaj

2 dl főző tejszín

Először az alaplevet készítjük el.A vizet felforraljuk és beledobjuk a húsleveskockát.Hagyjuk kihűlni.

A kenyerek héját levágom és kockázom.Ráreszelem a hagymát és annyitejet öntök rá,hogy lágyuljon,pépes legyen.Összekeverem és hozzáadom a darált húshoz.Beleütöm a tojást,a fűszerekből pedig ízlés szerint teszek.Csak bátran,kb ehhez az adaghoz Fél-fél mokkáskanál szerecsendió,őrölt szegfűszeg és fahéj.Só-bors abszolute ízlés,de kóstolgassátok.Jól összegyúrjuk,kicsit hűtőzzük,átgyúrjuk és ha kell még ízesítjük.

Koktélfasírtokat formáz
unk és kevés olajon átpirítjuk őket,majd kiszedjük egy tálra.

Az olajhoz hozzáolvasztjuk a vajat,beletesszük a lisztet és zsemleszínre pirítjuk.Felöntjük a hideg húslevessel apránként és simára keverjük.Ha kell sózzuk,kevés szerecsendió mehet bele,majd belerakjuk a gombócokat.A szósz sűrűségétől függően ha szükséges,adagoljuk a húslevest hozzá.

Lefedjük és időnként kavargatva kb.15 percig főzzük.A végén hozzáadjuk a tejszínt,elkeverjük,rottyanjon kettőt hármat és kész is vagyunk.

Szerintem bármilyen körettel tálalható.Én most medvehagymás krumplipürét készítettem hozzá,illetve magamnak héjában főtt krumplit.

Aki szereti az érdekes ízeket hajrá!Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...