KONYHASZERELEM

2020. december 9., szerda

Fermentált sörretek lila hagymával-sárgarépa

 Eljárás ugyan az mint álltalában.

Sörretket megtisztítottam a hagymával és répával együtt.Jól megmostam,a retket és hagymát összekevertem,hagytam kicsit állni.Vizet forraltam,1 l.vízhez 1 kanál só és hagytam lehűlni.A zöldségeket steri üvegekbe raktam,jól lenyomkodva,majd a répából akkora hosszúkás lapokat szeltem,hogy letudjam szorítani a cuccot.Az üveget majdnem tele kell rakni.Annyi hely maradjon,hogy ezután a lével ha felöntjük,szinte tele legyen.Rácsavarjuk a kupakot és egy peremes edénybe állítjuk,konyhapulton hagyjuk.Állandó 22-24 fok hőmérsékletet igényel.Kicsit pezsegni fog,erjedni,ettől savanyodik.Nem kell a kupakot megnyitni ha folyik a lé,az nem baj.Egy idő után abba hagyja.Én 2 hét után meg szoktam kóstolni,hogy jó e,bontás után azonban hűtőbe kell tárolni.Bontás nélkül bármeddig eláll.Minél tovább áll,annál savanykásabb lesz.Nagyon egészséges és finom..bár nem mindenkinek jön be ez a fajta tartósítás.

A répát ugyan így készítettem,minimális lila hagymával.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...