KONYHASZERELEM

2020. december 9., szerda

Kelt csavart pizza

 Böngészgettem a receptek kö
zött,mi is lenne vajon a megfelelőbb tészta.De mint minden,míg ki nem próbáljuk,addig lutri.Találtam egy megfelelőnek tűnőt,de menet közben átvariáltam,gyanús volt az állaga.Nem bántam meg,mert nagyon finom,könnyű tésztát kaptam.Még a párom is ráharapott,pedig ő nincs odáig a pizzáért.Jól megkentem,de így sem olyan intenzív a pizza íz,ettől függetlenül ízlett és máskor is elkészítem.


Hozzávalók

50 dkg liszt

2.5 dl langyos tej

1 t.k cukor

2.5 dkg élesztő

2 tojás

0.5 dl olaj

1.5 t.k só

2 e.k tejföl

Szósz

kb.30 dkg ketchup

oregánó

só-bors

2 gerezd reszelt fokhagyma

Ezt mind ízlés szerint és összekeverni.

Trapista sajt


A keverőtálba öntök 1 dl langyos tejet és a cukrot,belemorzsolom az élesztőt.Ha habosodik,kel,hozzá adom a többi tejet,tejfölt,tojást.Össze keverem,én géppel teszem,majd jöhet a liszt és a só.El kezdem dagasztani és az utolsó percekben adom hozzá az olajat.Addig dagasztom,míg sima nem lesz a tészta és elválik az edény falától.

Kiveszem a tálból,kicsit kézzel átgyúrom és egy picit lisztezett másik tálba teszem.Letakarom és meleg helyen kelesztem duplájára.

Ha megkelt,deszkán átdolgozom és 2 részre osztom.Vékony téglalapra formázom,hosszában a felét megkenem a szósszal,reszelt sajttal megszórom.A meg nem kent tésztarészt ráhajtom,kicsit lenyomkodom és kb.3cm-es csíkokra vágom.A nyitottabb végét kicsit összecsípem,majd 2-3x megcsavarom.Sütőpapíros tepsibe rakom őket és megkenem felver tojással.Letakarva kelesztem 15-20 percig,ismét lekenem tojással,megszórom sajttal,majd 180 fokos előmelegített sütőbe tolom és 20 perc alatt készre sütöm.

A másik tészta adaggal u.e az eljárás.

Jó étvágyat hozzá!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...