KONYHASZERELEM

2014. augusztus 16., szombat

Gombás rakott csirkemell

Ezt az ételt a párom készítette a születésnapomra,na persze én találtam a receptet és kuktálkodtam is egy kicsit.
A köret is kuriózum volt és szintén az én ötletem,de azt totál egyedül készítette.
Nagyon finom volt,csak ajánlanlani tudom és tuti elkészítem máskor is!

Hozzávalók

1 kg csirkemell filé
50 dkg gomba
1 fej vöröshagyma
20 dkg füstölt főtt lapocka (szeletelve)
20 dkg füstölt főtt ízes sertés comb (szeletelve)
1 cs szárnyas fűszerkeverék
1 nagy doboz tejföl
1 kanál liszt
30 dkg sajt

A csirkemelleket felszeletelem lapjába,ráöntöm a fűszert és 1/2 dl olajat,Jól összekeverem és letakarva hűtőbe teszem.
A gombát megtisztítom,szeletelem,a hagymát szintén tisztítom és szeletelem.
Pici olajon megpárolom a hagymát a gombával,sózom borsozom de csak enyhén.
Egy jénai vagy kerámia tálat vékonyan kiolajozok,kibélelem a szeletelt lapockával.Ráfektetem a csirkemell felét,megszórom reszelt sajttal.Beborítom a hagymás gombaraguval,a maradék csirkemelleket rásorakoztatom.ismét sajt.A tejfölt kikeverem a liszttel és a tetejére öntöm.
Lefedem fóliával és sütöm 1 1/2 óráig.Ezután leveszem a fóliát és a tejföl pirulásáig sütöm még.



Köret

2 kg burgony
1 1/2 l tej
15 dkg margarin
4-5 fej fokhagyma
2-3 újhagyma zöldje


A burgonyát tisztítjuk,kockázzuk és puhára főzzük.Leszűrjük és még melegen összetörjük a margarinnal.
A tejet felforraljuk és hozzáöntjük a burgonyához.Hozzáreszeljük a fokhagymát,/vagy nyomjuk/összekeverjük és botmixerrel habosra keverjük.
Az újhagyma zöldjét aprózzuk,hozzákeverjük a burgonyához.
Isteni finom és nem hétköznapi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...