KONYHASZERELEM

2015. május 17., vasárnap

Daragaluska leves baromfi hússal

Ürítettem a fagyómat:)Nem szerettem volna kimondott húslevest készíteni,de paprikás levest sem.A párom a tejfölös leveseket csak olykor eszi és az nemrég volt.Gyümi levest én nem nagyon szeretem,töltött káposzta mellé pedig bab-borsó-karfiolleves kizárva.Tanácstalan voltam hogy milyen levest főzzek,mert leves nekem márpedig kell!Szétnéztem a fagyó rejtett bugyraiban,egyébként is igyekszem üríteni a régebbi dolgokat belőle,hogy legyen hely az új zöldségféléknek.
Nos találtam 3 db árva csirke alsó combot és 4 db kacsa nyakat.Fejben meg is fogalmazódott a problémám:)

Hozzávalók

3 db csirke alsó comb-4 db kacsa nyak
2-3 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
fél karalábé
1 közepes vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma                                            
petrezselyem

Galuskához

1 egész tojás
3 tojás fehérje
3-4 kanál búzadara


A húsokat felteszem főni,akár a húslevest.Ha forrni kezd lehabozom,majd belerakom a karikázott zöldségeket,fűszerezem szemes borssal,egész köménnyel,sózom.Kis lángon addig főzöm míg a hús-zöldség nem lesz puha.A csirke combokat ezután kiveszem,hagyom hűlni.
Közben elkészítem a galuskát.
Az egész tojást villával felverem,sózom,beleteszek 3 kanál darát és összeforgatom.A tojásfehérjét habbá verem és azt is beleforgatom a darába.Ha nagyon lágynak tűnik lehet még kevés darát belekeverni,de csak pihentetés után.Legalább 20 percig pihentessük,addig megszívja magát a dara,s aztán korrigáljunk ha szükséges,de az a jó ha laza a tészta.
Kiskanállal ízlés szerinti galuskákat szaggatunk a levesbe,meghintjük apró petrezselyemmel,2-3 percig főzzük.A csirkecombok húsát leszedjük a csontról,felaprítjuk és visszatesszük a levesbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...