KONYHASZERELEM

2015. május 31., vasárnap

Zöldborsós csirkeragu

Hozzávalók




1 kg kicsontozott csirke felső comb                                    
2-3 szál újhagyma
5-6 kisebb gerezd fokhagyma
40 dkg zsenge zöldborsó
50 ml.főző tejszín
2 dl.húsleves

fehér bors
tárkony
1 kanál liszt
petrezselyem

A kicsontozott csirke combokat ujjnyi vastag csíkokra vágom.Magasabb falú nagy serpenyőben,vagy lábasban,kevés olajon átpirítom,párolom.Hozzáadom a zúzott fokhagymákat,a karikázott újhagymát,együtt párolom még,majd felöntöm kb.2 dl.húslevessel.Ha nincs,jó a kocka is,de én a comb csontjából és bőréből készítettem egy keveset és avval öntöttem fel.
Ha friss borsóból készítjük,az első rottyanás után beletehetjük a csirkéhez,Ha fagyasztott,csak akkor adjuk hozzá ha félig megfőtt a hús.Ha szükséges menet közben pótolhatjuk a húslevest,de ne legyen sok rajta.Sózzuk-borsozzuk ízlés szerint és 1 teáskanálnyi szárított tárkonyt is adunk hozzá.
Ha minden puha,meghintjük 1 kanál liszttel,jól elkeverjük és rögtön felöntjük a tejszínnel.
A végén megszórjuk apróra vágott petrezselyemmel.
Főzzük még kb.2-3 percig.
Én most petrezselymes újburgonyával és tésztával tálaltam,de rizzsel is nagyon finom.
Nagyon gyors étel, nem túl drága és valami isteni finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...