KONYHASZERELEM

2015. június 21., vasárnap

Gyenge csirkehúsleves májgaluskával

Hozzávalók

Szoktam vásárolni farrészes csirkecombot.Ha épp nem sütöm,akkor le szoktam fejteni a farrészt a combról,lefagyasztom és később tökéletesen megfelel leves alapnak.Most is ez történt,nem akartam kimondottan erős húslevest készíteni,májgaluskát főztem hozzá és tökéletes lett::)

4-5 db.csirke farrész
3 szál sárgarépa
2 kis szál fehérrépa
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 közepes karalábé
1 TV paprika
fél öklömnyi kelkáposzta

Fűszerek:só,szemes bors,szegfűbors,egész kömény

Májgaluska:
50 dkg csirkemáj
1 tojás
1 kanál zsemle morzsa
1 kanál liszt
1 gerezd fokhagyma
só-bors
petrezselyem

A húst megmosom és hideg vízben felteszem főni.
Ha elkezd habozni,leszedem teaszűrővel,kis lángra veszem.Ha nem képez több habot,hozzáadom a karikázott zöldségeket és a fűszereket,kivéve a sót.Lassú tűzön,épp hogy gyöngyözzön,addig főzöm míg puha nem lesz a hús és a zöldség is.A végén sózom ízlés szerint.

A csirkemájat mosom,és késsel vágódeszkán /elkaparom/.Beleütöm a tojást,hozzáadom a morzsát és lisztet,sózom borsozom.Aprítok bele nagyon apróra petrezselymet és egy gerezd fokhagymát reszelek hozzá.Jól összekeverem és forrásban lévő vízbe kiskanál segítségével beleszaggatom.2-3 percig főzöm,szűrővel kiemelem és lecsepegtetem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...