KONYHASZERELEM

2015. szeptember 17., csütörtök

Házi ételízesítő

Már évek óta készülök készíteni ételízesítőt,de valahogy mindig elmaradt.
Most úgymond a kényszer hatására szántam rá magam,ugyanis eddig is igen ritkán használtam delikátot a tartósító szerek miatt,de vannak olyan ételek amiből igenis hiányzik.
Tisztítással aprítással cakompakk 3 óra alatt végeztem a delikáttal:)és 11 kis üveggel lett belőle.
Szerintem legalább 4-5 évig nem kell után pótolnom.
Össz kilóra nem mértem,de kb 4 és fél kg lett.
Összetevőket természetesen lehet variálni,pl a karfiol is nagyon jó hozzá,vagy a kelbimbó.
De sajnos nekem nincs kertem amiben termelhetnék,így a piacon kell beszereznem mindent és a karfiol most nagyon drága az idén.Ez sajnos kimaradt de nagyon jó lett így is,bátran ajánlom!
Hozzávalók


80 dkg sárgarépa
35 dkg fehérrépa
4 közepes fej vöröshagyma
1 közepes karalábé
1 zeller zölddel együtt
1 kg piros húsú TV paprika
1 kg paradicsom/legjobb a lucullus/
50 dkg fejes káposzta
1 öklömnyi kelkáposzta
2 cs.petrezselyem zöld
50 dkg durva só

A zöldségeket megtisztítom,feldarabolom és aprító gépen ledarálom.Lehet nagy lyukú húsdarálón is,de az nekem nincs.
A petrezselyem és zeller zöldet nagyon apróra vágom,egy nagy tálban az egészet a sóval jól összekeverem.Jól kimosott üvegekbe töltöm,egy kevés levet ereszt,ezt elosztom egyenlően.
Lezárom légmentesen a kupakkal,fejre állítom pár percre,hogy biztos legyek benne jól van e zárva és mehet is a polcra.
Ha felbontok egy üveget,a továbbiakban hűtőben kell tárolni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...