KONYHASZERELEM

2021. szeptember 6., hétfő

Szilvás gombóc


 Van néhány étel amit kedves párom szokott elkészíteni.Többnyire otthonról hozott kedvenc ételeket,amit "anyu így csinálta"és ezt csak ő szeretné!De azért vannak újításai is.Szeret főzni,csak nem nagyon van rá ideje.Na szóval a szilvás gombóc is ide tartozik.Ha enni szeretne,csak ő készítheti el,én csak kukta vagyok ilyenkor mellette.

Pontos arányokat nem tudok írni az elkészítéséhez,mert majd minden érzésre megy.Nagyon finom szokott lenni,jó nagy adag is készül belőle,mert hát kell a barátoknak is!

Hozzávalók

1 kg burgonya

liszt

porcukor

1 nagy kanál tejföl

zsemlemorzsa

pici olaj

szilva

kristálycukor

fahéj

egész dió


Először a burgonyát megfőzöm és pépesre töröm.Hagyom teljesen kihülni.

Hozzáadok 1 nagy kanál tejfölt,ízlés szerint sót,fél kanálnyi porcukrot és 20 dekányi lisztet.Ösze gyúrom és menet közben lisztezem még annyira,hogy lágy,de nyújtható,összeálló tésztát kapjak.Lefóliázom és fél órára a hűtőben pihentetem.Ezalatt a szilvákat megtisztítom,kettévágom,kimagvazom és megszórom kristálycukorral,fahéjjal,közepébe egész dióbelet teszek.A tésztát erősen lisztezett deszkán fél cencire nyújtom,kb.8x8cm-es kockákra vágom.Közepébe helyezem a szilvát és gombócokat gyártok belőle.Forrásban lévő vízbe teszem és mikor feljön a víz felszínére,2 percig főzöm és szűrőkanállal kiszedem.Egyenesen a pirított morzsába teszem amiben meghempergetem minden oldalán.Majd tálra szedem és egy kis morzsával még meghintem.

A pirított morzsa készítése pikk-pakk.

Mákszemnyi olajon,serpenyőben állandó keverés mellettt világos barnára pirítani.

A végén porcukorral meghintem,én szoktam turbózni még +szilva lekvárral.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...