KONYHASZERELEM

2021. szeptember 6., hétfő

Sertéskaraj,vörösboros szőlőmártással

 


Újításra vágytam.Ősz lévén szőlőre gondoltam,hogy belecsempészem valami husiba,valamilyen formában.Böngészgettem a hálón és ez a szimpatikus étel megfelelőnek tűnt.Bár 30 %-baneltértem az eredeti recepttől,saját ízvilágra stb.formáltam,remek hétvégi fogás lett belőle.

Hozzávalók

1 kg kicsontozott karaj

sertés fűszerkeverék

liszt

oliva olaj

1 kis fürt fehér szőlő

5 dkg mazsola

5 dkg vaj

2-3dl vörösbor

1 gerezd fokhagyma

só-cukor

  A karajt 1 cm-es vastagra szeletelem,finoman klopfolom és megszórom fűszerkeverékkel.

Egy nagyobb,mélyebb serpenyőben fél decinyi oliva olajat hevítek.A húsokat lisztbe forgatom és mindkét oldalát puhára sütöm az olajban.Ha menet közben kevésnek találtatik az olaj,kevéssel pótoljuk.

A Húsokat kiszedjük a serpenyőből és melegen tartjuk.A visszamaradt olajba tesszük a vajat,ha felolvadt,megszórjuk egy kanálnyi liszttel és úgymond enyhe rántást készítünk.Felöntjük a borral és simára keverjük.Beletesszük a szőlőt,ha nagyszemű kettévágjuk,a mazsolát,fűszerezzük kevés sóval és pici cukorral.Rányomjuk a fokhagymát és rotyogtatjuk kicsit.Ha szükséges,kóstolás után ízesítjük,ha sűrűnek találjuk,öntünk még hozzá bort,vagy húslét.A hússzeleteket belerakjuk a mártásba,pár percig összepároljuk és kész.

Én Héjában főtt krumplit készítettem hozzá,de szerintem bármivel lehet tálalni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...