KONYHASZERELEM

2022. október 20., csütörtök

Kenőmájas



 Imádom a kenőmájast,de egyre jobban nem szimpatizálok a boltban kapható húskészítményekkel.Hírtelen felindulásból úgy gondoltam csinálok én magunknak itthon.Bár a párom nem igazán szereti,elmajszolom majd én...gondoltam.Annyira finom lett,hogy míg volt belőle,addig szinte csak ezt vitte a melóba.Sőt!a kolegáit is megkóstoltatta és nagyon ízlett nekik.Bár nézegettem a neten receptet,teljesen autentikus módon készítettem.Következő lépés valami felvágott lesz,ill.disznósajt.Arra még gyúrni kell😀

Hozzávalók

50 dkg csirkemáj

15 dkg kacsazsír /lehet liba vagy sertés is/

1 fej vöröshagyma

3-4 gerezd fokhagyma

só-bors

majoranna

  A májat tisztítom és darabolom,a hagymát apróra kockázom.2-3 kanál zsíron megdinsztelem a hagymát,hozzászeletelem vékonyan a fokhagymát is,majd a lecsöpögtetett májat.10-15 perc alatt megsütöm úgy,hogy ne legyen véres belül,de puha maradjon.Hagyjuk langyosra hűlni,hozzáadjuk a maradék zsírt,sózzuk,enyhén borsozzuk és majorannát is fokozatosan adagoljuk,kóstolgassuk.Mindenkinek más az ízigénye,ezért nem írtam adagokat a fűszerekre.A fokhagyma nem volt túl erőteljes,ezért én egy kis granulátumot még szórtam bele.Az egészet botmixerrel teljesen pépesre mixeltem és hűtóbe tettem.Hűtőzés után még mindíg lehet utófűszerezni.

Egy 500g-os margarinos doboz tele lett,+3 evőkanálnyi.A munka vele elenyésző,nagyon megéri elkészíteni.Árban is jobban járunk és legalább tudod mit eszel,mi van benne,nincs telenyomva ízfokozókkal és tartósítóval.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...