KONYHASZERELEM

2022. október 7., péntek

Pizzás csiga


 

Hozzávalók a tésztához

50 dkg finomliszt

2,5 dkg élesztő

3 ek.olaj

1 egész tojás

1,5 dl langyos tej

1 dl langyos víz

2 kk.só

1kk.cukor

Töltelék

pizzakrém

sonka

sajt

bazsalikom

oregánó

A kenéshez 1 tojás

 A lisztet a sóval összekeverem,a langyos cukros tejbe morzsolom az élesztőt.Ha felfutott a liszthez öntöm,hozzáadom a többi hozzávalót és dagasztom míg el nem válik az edény falától.Letakarom és kelesztem meleg helyen 45 percig.Átgyúrom,kinyújtom vékony téglalappá és megkenem pizzakrémmel.Én sajátot használok,amit elraktam mert finomabb mint a bolti.Csirkemell sonkát daraboltam rá,friss bazsalikomot összevagdaltam és az oregánóval együtt megszórtam.Reszeltem rá sajtot és a rövidebb oldalától kezdve,amilyen szorosan tudtam,feltekertem.Kb.hüvelykujjnyi vastagra szeleteltem és tepsibe raktam.Megkentem a felvert tojással,reszeltem a tetejükre is sajtot,letakartam és hagytam kelni még 20 percet.Míg pihent,a sütőt 200 fokra izzítottam és pihenés után 25-30 per alatt megsült.Nagyon finom puha a tésztája.

A töltelékhez nem írtam mennyiséget,mert mindenki másképp szereti.Én sem mindíg ugyanazt teszekrá.Lehet kukoricát,hagymát,kolbászt,gombát,ki mit szeret,akárcsak a pizzánál.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...