KONYHASZERELEM

2022. október 20., csütörtök

Sós perec Gábortól


 Az a nagy igazság,hogy nem a legsikerültebb alkotásom.Első próba ,tészta príma,csak én voltam béna.A pancsot még gyakorolnom kell és egy kicsit túlsütöttem.Na majd legközelebb.Ezt az adagot most ketté vettem,felét perecnek készítettem,felét pedig kenyérnek.A kenyér inkább picit sósabb kalácskenyér lett,nem rossz,de picit tömény.Nem fogomerre használni a tésztát máskor,de kisérleteztem.Maga a tészta recept nagyon jó!

Hozzávalók

70 dkg finomliszt

32g élesztő

20g só

6 g cukor

1 egész tojás+1 sárgája

98g vaj/margarin/én vajjal készítettem

280ml langyos tej

 Só pancs

1 ek.só

2 ek.liszt

annyi víz,hogy míg palacsinta tészta állagot kapunk

1 tojás a kenéshez

  A lisztet a sőval összekeverjük a tálban.A langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt és a liszthez adjuk.Beletesszük a cukrot és tojást is,elkezdjük dagasztani.Mikor összeállt a tészta,apránként hozzáadagoljuk a vajat is és jól kidagasztjuk.Kézzel is kicsit átgyúrjuk és kiolajozott tálba átrakjuk,Letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük.Ha az egészből perec készül,akkor10 db egyforma súlyu részre osztjuk.Egyenként kigombócoljuk és pihentetjük 10 percig.Ezután elkezdjük sodorni őket,amíg engedi magát.Pár perc ismételt pihi,majd újra sodrás kb 80-100 cm-ig.Perecet formázunk belőlük,tepsibe tesszük és megkenjük felvert tojással.Újra pihi letakarva 30-40percig.Pihi után lekenni még egyszer tojással és mehet a 220fokra előmelegített sütőbe.Sütési idő kb,10 perc,sütőtől függ,ha kezd pirulni kivesszük és rácsorgatjuk a pancsot,majd vissza a sütőbe pár percre.Ha  megsült rácson hűtjük.

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...