KONYHASZERELEM

2022. október 7., péntek

Polpettoni



 Ezt a "fasírttekercset"2 éve készítettem a lányom szülinapi ebédjére,az ő kérésére.Azóta sem csináltam,pedig nagyom finom,de valahogy feledésbe merült,mint annyi minden más is.Most,hogy a képek között turkáltam rátaláltam és a közeljövőben el is készítem újra.

Hozzávalók

70 dkg darált seréslapocka

2 db tojás

10 dkg zsemlemorzsa

rozmaring,oregánó,só,bors ízlés szerint

10 dkg reszelt sajt

10 dkg gomba,legjobb a laska

1 kis fej hagyma

12 dkg jófajta sonka(olasz az optimális,de más is jó)

kevés oliva olaj

  A darálthúst összegyúrom a tojással,morzsával és fűszerekkel,ha kell még teszek bele morzsát és hűtőbe teszem.A hagymát apróra kockázom és az olajon dinsztelem,majd hozzáadom az aprózott gombát is.Együtt párolom készre,enyhén sózom-borsozom és hűlni hagyom.A húsmasszát morzsázott alufólián téglalappá lapítom.A hosszabbik felére végigrakom a sonkát,rá a gombás ragu,majd a reszelt sajt.A főlia segítségével feltekerjük és olajozott tepsibe tesszük.Tetejét is kissé megolajozzuk,lefedjük fóliával és kb.70 percig sütjük.A végén levesszük a fóliát,hogy piruljon.

Ünnep alkalmával héjában sült burgonyával tálaltam,ami szalonnával és tejföllel volt spékelve.

Jó étvágyat!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...