KONYHASZERELEM

2022. szeptember 30., péntek

Zöldséges fejtős bableves


 Tudni kell rólam,hogy nagyon leveses vagyok.Ha már 2 nap nem eszem levest,elvonási tüneteim vannak,képes vagyok akár reggel is azt enni.A bableves az egyik fő kedvenc,bármilyen formában.Ebbe a levesbe nagyon finom a füstölt hús,de én ki szoktam hagyni,de hogy mégis legyen benne kis füstös íz,füstölt szalonnabőrt rakok bele.A tésztabetét megint relatív,ki mit szeret,de nálam megvan a tradíció,mibe milyet teszek.Ebbe speciel csak az eperlevelet szeretem.A babgulyásba és borsólevesbe csakis reszelt tészta.Húsleves-cérna vagy csiga stb.Szóval kóstoljátok meg az én finom leveskémet.

Hozzávalók

3 szál sárgarépa

1 szál fehérrépa

1 karalábé

1 nagy fej hagyma

1-1 paprika,paradicsom

2 gerezd fokhagyma

40 dkg fejtős bab

1 tenyérnyi darab szalonnabőr

3 szem burgonya

só,bors,delikát,őrölt paprika

petrezselyem

eperlevél tészta

2 kanál liszt

  A zöldségeket tisztítom,kis hasábokra vagdalom és kevés zsiradékon megdinsztelem.Rászórom az őrölt paprikát,felöntöm 1 liter vízzel.Hozzáadom egészben a hagymát és ha felforrt,a babot és a szsalonnabőrt is.Annyi vízzel öntöm,hogy jól ellepje.Ha minden majdnem puha,hozzáadom a kockázott burgonyát,pótolom a folyadékot.Közben készítek a lisztből világos rántást,ha hűl egy kicsit,kevés vízzel csomómentesre keverem.A zöldségek ha puhák,hozzáadom a tésztát,petrezselymet,ha a tészta is rendben van,mehet a rántás.2-3 percig forralom és tálalom.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...