KONYHASZERELEM

2022. szeptember 29., csütörtök

Babostészta


 

Már rég szemezgetek evvel a recepttel,régebben láttam Borbás Marcsi műsorában.Cigány étel,cigány csajok készítették.Nagyon egyszerű,kiadós és guszta volt.Na most rászántam magam,hogy elkészítsem.Én azért megspékeltem egy kis debrecenivel és nem bántam meg.Tényleg nagyon finom,tuti máskor is készítem még.

Hozzávalók

30 dkg bab-én tarkát használtam,de bármilyen lehet.

25 dkg széles metélt tészta

1 pár debreceni kolbász

1 nagy fej vöröshagyma

só-bors-őrölt piros paprika

babérlevél

A babot előző este beáztatom vízbe.Másnap leszűröm,átmosom és babérleveles sós vízben megfőzöm.Én bő vízben szoktam,lentebb kiderül miért.Ha megfőtt a bab,egy másik fazékba leszűröm,babérlevelet kiveszem és félreteszem.A leszűrt léhez még öntök vizet ha kell és ebben főzzük ki a tésztát.A hagymát apróra kockázzuk és zsiradékon megdinszteljük,félidőben hozzáadjuk a félkarikázott kolbászt és együtt sütjük készre.Megszórjuk paprikával,elkavarjuk,majd hozzáadjuk a babot.Ha kell sózzuk,borsozzuk és mehet a tésztára.Összekeverjük és Jó étvágyat!

Utóhang:A bab,ill.tészta főzőlevet nem öntöm ki.Egy másik edénybe szűröm a tésztát,hogy megmaradjon a lé.Ugyanis kiváló zöldséglevest készítek belőle.Babléleves😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...