KONYHASZERELEM

2022. szeptember 29., csütörtök

Csavartka




 

Nagyon szeretem ezt a tésztát.Többféleképpen szoktam formázni,attól függ,szendvicsnek vagy valami másnak készítem.Ezt most egy kicsit sósabbra csináltam és még magában is,nasinak kiváló.Bátran ajánlom mindenkinek.

Hozzávalók

40 dkg finomliszt

2 dkg élesztő

2,5 dl langyos tej

2,5 dkg puha vaj vagy margarin

2 tk.cukor

2.5 tk. só

A cukros langyos tejbe morzsolom az élesztőt és hagyom hogy felfusson.A lisztet keverőtálba szitálom,mélyedést készítek és beleöntöm az élesztős tejet.Elkezdem dagasztani,ha már kezd az oldalától elválni,apránként a vajat is hozzáadom és szép simára dagasztom.Letakarom és meleg helyen kelesztem 45 percig kb.Ha megkelt,átgyúrom és 8 egyenlő részre osztom,zsemleformázom és 15 percig letakarva ismét pihentetem.Ezután egyesével a kezemmel vékony téglalapra nyomkodom majd feltekerem rúdba és mint a kalácsnál is,kisodrom amekkora csavartkákat szeretnénk,kb.35 cm.Megcsavarom őket,tepsibe teszem,letakarom és újból 30 percet pihentetem.Addig a sütőt 200 fokra kapcsolom és az aljába egy edényben vizet rakok.Ha jól megkelt,lekenem tejjel,megszórom egy kis nagyobb szemű sóval/elhagyható/lenmaggal és betolom a sütőbe.Sütőtől függő,nekem 25 perc alatt sült meg,alsó feső sütésen.Ha kész rácsra szedem és ismét lekenem tejjel.Ha kihűlt,lehet fogyasztani.Másnap is tökéletes!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...