KONYHASZERELEM

2020. november 27., péntek

Almás csirkemáj serpenyőben

 Szuper gyors,szuper finom vacsora,ha kevés az időd főzésre.Már X ideje nem készítettem csirkemájat és időm sem nagyon volt főzni.Nem akartam resztelve vagy sütve csinálni,valami másra vágytam,amit még nem készítettem.Körbenéztem a konyhában mi is van itthon és a fonnyadásnak induló almák rámkacsintottak.Nem volt kérdés eztán.Azért böngészgettem hogyan is legyen,végül saját fantáziámra hagyatkoztam.Valószínű nem én találtam fel,de így nem találtam a hálón.Azt hiszem másféle gyümivel is ki fogom próbálni.


Hozzávalók

40 dkg csirkemáj

1 nagy fej vöröshagyma

2-3 gerezd fokhagyma(vagy fokhagyma só,amit csak a sütés végén szórjuk bele)

2-3 alma

kevés liszt

kb.1 dl almalé

só-őrölt bors-majoranna


A csirkemájat mosom,tisztítom és tetszőleges darabokra vágom.Szűrőbe teszem,hogy a víz lecsepegjen róla.

A hagymát szeletelem és kanálnyi kacsazsíron megdinsztelem,fele párolásnál mehet bele a fokhagyma.Hozzáadom a májat,kevergetve félpuhára sütöm.Egy másik serpenyőben kevés vajat hevítek és a hámozatlan kockázott almákat pár percig pirítom benne.Hozzáadom a májhoz,összekeverem,fűszerezem a són kívül.Meghintem fél kanálnyi liszttel,jól elkeverem,hogy ne legyen benne csomó,majd annyi almalevet öntök rá,hogy szaftos legyen,de ne túl híg.Együtt főzöm pár percig,míg megfelelő állagú lesz.Ha leveszem a lángról akkor sózom ízlés szerint.

Vajas petrezselymes tört burgonyával tálaltam.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...