KONYHASZERELEM

2020. november 19., csütörtök

Sülthagymás kenyérke




 A közeli ABC-ben sűrűn veszünk ebből a finom kenyérből.Nagyon finom és kacsingattam már jó ideje,hogy elkészítem én is.Böngészgettem is a hálón és találtam egy elfogadható receptet.Nade!Nem is én lennék,ha ne módosítanék ezt azt rajta😃Az alábbi recept az én módosításom,még nem tökéletes,de így is fantasztikus.Szerintem legközelebb kicsit kevesebb olajat teszek hozzá és kompenzálom vízzel.Ha kipróbálom és yesssss!tudatom veletek.


Hozzávaók

45 dkg liszt

2 dkg élesztő

3 dl langyos víz

1,5 dl olaj (fele oliva,fele napraforgó)

1 t.k cukor

1.5 t.k só

1 nagy fej vörös hagyma


Először a hagymát apróra kockázom és 1 dl olajon aranysárgára dinsztelem pirítom és hagyom kihűlni.

1 dl langyos vízben és acukorban feloldom az élesztőt,pár percig hagyom kelni.

Hozzáadom a liszt😊et,sót,2 dl langyos vizet és elkezdem dagasztani.Én géppel csináltam,addig,míg sima nem lesz és válik el az edény falától.Hozzáadoma hagymát a zsiradékkal együtt és fél dl.oliva olajat is.

Tovább dagasztom még pár percig.Kézzel kicsit összedolgozom és átrakom egy enyhén lisztezett tálba.A tetejét is enyhén meglisztezem,letakarom kendővel és jól bebugyolálom,hogy melege legyen.én a hálóba szoktam vinni és bepaplanozom😊Kb.40 percig hagyjuk kelni,de látni azt mikor ok.Ekkor deszkára borítjuk,enyhén lisztezve!Erre vigyázzunk,hogy ne legyen nagyon lisztes.Átgyúrjuk,hogy a bubik kimenjenek belőle és simán kézzel téglalappá nyomkodom.Kb.25-30 lapot kapjunk.

Lehet úgy is formázni,hogy a keskenyebbik végétől,felűlről,elkezdjük magunk felé tekerni,kicsit mindig meghúzva,hogy szoros legyen.A záródás mindig alul legyen,végeit kicsit alányomjuk.

Ahogy most készítettem.Kilapítottam,hosszában a végétól 2-3centitől kettévágtam és összecsavartam,fontam,végeit ugyanúgy aláhajtottam.

Formába tettem,letakartam és hagytam kelni 40 percet.Lespriccoltam sós vízzel és 220 fokra előmelegített sütóbe toltam.A sütő aljába helyeztem egy kis tálban vizet,hogy gőzben süljön.

Kb.15-20 perc után ismét bespricceltem és levettem a hőt 200 fokra.Tűbróbáztam azért,de  úgy 40 per alatt megsült.Természetesen ez sütőtől meg egyebektől is függ,figyelni kell!Ha megsült,még egyszer lespriccolom vízzel,kiveszem a formából és rácson hagyom hűlni.




Későbbi sütés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...