KONYHASZERELEM

2020. november 4., szerda

Almás pite




Sütikben nem vagyok nagymester,de ha nagyon jól sikerül arra olyan büszke tudok lenni:)Na ez történt most is.Nézegettem recepteket a neten,aztán két receptből összekovácsoltam Őt.Csak ajánlani tudom,fincsike és nagyon omlós.


Hozzávalók

Tészta

40 dkg liszt

fél cs.sütőpor

15 dkg zsiradék-én fele zsír fele margarint használtam

1 tojás

15 dkg porcukor

csipet só

1 citrom reszelt héja

2 dl tejföl

Töltelék

1,5 kg alma (de 2 kg is belefér,ha vastagabb almaréteget szeretnénk)

cukor ízlés szerint

fahéj ízlés szerint

keksz v.baba piskóta morzsa

1 tojás a kenéshez



    A lisztet,sütőport,cukrot összekeverem.Hozzáadom a zsiradékot és elmorzsolom.Mehet bele a többi hozzávaló,jól összedolgozom,lefóliázom és hűtőben pihentetem,míg az almát elkészítem.

Almákat mosom,hámozom és nagylyuku reszelőn lereszelem.Kicsit állni hagyom,majd jól kinyomkodom a levétől és megszórom őrölt fahéjjal.

A tepsit kizsírozom,lisztezem.A sütőt bekapcsolom 200 fokra.

A tésztát átdolgozom,ketté osztom,tepsi méretűre kinyújtom az egyiket,leterítem a tepsibe.Megszurkálom villával,megszórom a morzsa felével.

Az almát megcukrozom,összekeverem és a tésztára egyengetem.Az alma tetejét megszórom a maradék morzsával.

Kinyújtom a másik tésztát,beborítom a tetejére,eligazgatom,megszurkálom villával.Felvert tojással jól megkenem és mehet a sütőbe.

Mikor már majdnem jó,még egyszer lekenem tojással és készre sütöm,kb.35-40 perc.

                                     Jó étvágyat hozzá!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...