KONYHASZERELEM

2020. május 20., szerda

Favágóleves

Minap recept böngészés közben rátaláltam erre a levesre.Elmentettem gondolván,jól hangzik,biztos finom lehet,bár soha nem hallottam róla.Érdekes módon onnantól kezdve,többször is szembetalálkoztam vele,Face főzős csoporttagok posztolása során.Na gondoltam ez már nem lehet véletlen,az univerzum felhívást ad az elkészítésére😃Nem is csodálom,az én ízvilágom és nagyon bejön!Végre egy új leves amit eddig nem ismertem.Többször fog főni a konyhámban azaz érzésem!
Több receptet elolvastam,minimális mozzanattal mind egyforma volt.Egy dologgal bővítettem,babér levéllel és szerintem dobott rajta egyet.Érdemes elkészíteni,melegen ajánlom!

Hozzávalók

50 dkg sertés lapocka
10 dkg füstölt szalonna
1 fej vörös hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
1 kisebb TV paprika
3 szál sárgarépa
2 szál fehérrépa
1 kisebb karalábé
20 dkg gomba (barna csiperkét használtam,fűszeresebb a fehérnél)
1 kis doboz tejföl
1 kanál liszt
petrezselyem
3 dl sűrített paradicsom
só-bors
2 babér levél


Csipetke tészta:
1 tojás-10 dkg liszt

A szalonnát apró csíkokra vágom,kevés olajon kisütöm és hozzáadom a kockázott hagymát,apró fokhagymát.Ha üveges,rámehet a kockázott hús,fehéredésig pároljuk.Belerakjuk a kockázott paradicsomot,TV paprikát,meghintjük őrölt pirospaprikával,elkeverjük és felengedjük annyi vízzel,hogy ellepje.Sózzuk,borsozzuk ízlés szerint,beleöntjük a sűrített paradicsom felét és hozzádobunk 2 babér levelet.

Amíg fő a pörkölt,összegyúrjuk a tojást a liszttel,10 percet állni hagyjuk ,utána aprókat csipkedünk belőle,ahogy csípjük kicsit megsodorjuk az ujjunkkal.Tálcára vagy abroszra szórjunk kis lisztet és erre mehet.Néha a tenyerünkkel megmozgatjuk,hogy lisztesek legyenek és ne ragadjanak össze.

A pörkölt ha félpuha,öntsünk még bele vizet,ha forr,hozzáadhatjuk a tisztított,felkarikázott répákat,kockázott karalábét és a tisztított vékony szeletre vágott gombát és a sűrített paradicsom másik felét.Mikor minden puha,beleszórunk annyi tésztát amennyit gondolunk,ha ez is megfőtt,kikavarjuk a lisztet tejföllel,merünk hozzá a meleg leves levéből,evvel is simára keverjük és hozzáadjuk a leveshez.Kevergetve forraljuk pár percig. Aprított petrezselyemmel meghintjük a végén és tálaljuk.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...