KONYHASZERELEM

2020. május 7., csütörtök

Pizza,ahogy én szeretem

Ritkán készítem,pedig nem sok munka van vele,de most sok sok idő után rávettem magam,hogy pizzát süssek.Valahogy megóhajtottam és a gyorsbüféseket,fagyasztottat nem igazán szívlelem.1.mi a vastagabb,úgymond amerikai pizzát szeretjük.2.azt eszem amit rárakok kedvem szerint.
Márpedig én fullosan szeretem😉

Hozzávalók

Tészta:
60 dkg liszt
1 teáskanál cukor
3 dkg élesztő
2 kávéskanál só
2 kanál olaj
1 dl tej
2-2,5 dl langyos víz

Szósz:
1 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
kb.2-2,5 dl sűrített paradicsom
ízlés szerint pici cukor,só,oregánó,bazsalikom

Feltét:
Lila hagyma
szárazkolbász
sonka felvágott /prágait használtam/
kolozsvári szalonna
paradicsom
1/2 doboz kukorica
1/2 doboz borsó
mozzarella sajt
trappista sajt

Mennyiséget nem írok,mert mindenki ízlés szerint pakolja rá a cuccokat.

Az élesztőt felfuttatom a cukros langyos tejben.Keverőtálba teszem a sóval elkevert lisztet,hozzáadom az élesztős tejet,olajat és a vizet.Jól kidolgozom,kidagasztom akár géppel is.Nem túl kemény tésztát kell kapnunk,ha menet közben keménynek találnánk,kevés vízzel lágyítjuk.
Letakarjuk,meleg helyen duplájára kelesztjük.

Nagyon apróra kockáztam a vöröshagymát és kevés olajon megpároltam.A fokhagymát is apróztam,hozzáadtam,majd bele a paradicsom püré és a fűszerek.
Felrotyogtatjuk és hagyjuk hűlni.

A feltéteket is daraboljuk,a lila hagymát vékony szeletre,paradicsomot szintén,kolbászt karikázzuk,szalonnát,sonkát vékony csíkokra.

Ha megkelt,átgyúrom,kettéveszem.Én két pizzát sütöttem belőle,szép nagy kerek formájút és közép vastagságút.
Egyenként kicsit kinyújtottam,kihúzogattam formára,tepsibe raktam és megkentem a szósszal.Először a lila hagymát raktam rá,majd a kolbászt,szalonnát.Paradicsom,mozzarella darabok,sonka,az egyik pizzán kukorica,másikon borsó,legvégül jó sok reszelt trappista.

200 fokra előmelegített sütőbe toljuk,alul-felül sütés,kb.20 perc,/azért nézegessük,mert minden sütő mást produkál.Az utolsó 5-8 másodpercben pedig rányomom a légkeverést,hogy piruljon,de tényleg pár másodperc.

Nagyon gazdag és laktató!
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...