KONYHASZERELEM

2020. május 14., csütörtök

Lapcsánka

Van már vagy két éve,hogy nem csináltam ilyet,de most nagyon rácuppantam.
Valószínű,hogy a munkafolyamat egy stádiuma miatt nem készítem túl gyakran,pedig nagyon finom,laktató.Ahány vidék,annyi féle ennek az ételnek a neve,de mégsem ugyanaz,valamiben többnyire különböznek.Én a nagyimtól. anyukámtól és a környezetemtől így viszem tovább.

Hozzávalók: 14-15 db.

6 szem közepes krumli
2 közepes fej vörös hagyma
8-10 gerezd fokhagyma (ízlés és foki minőségtől függ)
só-bors ízlés szerint
5-6 kanál liszt

A zöldségeket meghámozzuk,lehéjazzuk,mossuk és a reszelő azon részén,amelyiken az almát is reszeljük babáknak,hogy pépes legyen,lereszeljük.
A hagymákat nem a végén,hanem közbe-közbe szoktam belereszelni.
Ízlés szerin sózom,borsozom és kanalanként keverem bele a lisztet.A krumpli fajtájától függ,hogy mennyi kell hozzá.A lényeg,hogy ne lisztezzük agyon,de ne legyen úgymond vizes sem.Lágyabb legyen egy nokedli tésztánál.Hagyjuk kicsit pihenni a hőben,de ne sokáig,mert a krumpli megbarnul.
A serpenyőt nagyon kevés olajjal felforrósítom és belekanalazom a masszát.
Ellapogatom,de ne túl vékonyra,újjnyinál azért vékonyabbra.Pár percig sütöm,majd megforgatom és a másik oldalát is aranyra sütöm.
Sütésnél figyeljük,hogy mindig pici olaj legyen alatta.Menet közben csepegtessük alá,így sül,de nem tocsog a zsiradékban.

Tejföllel és reszelt sajttal tálalom.
Ötlet,Láttam hallottam húsos feltétet rá.
Most nekem is maradt kevés főtt hús,azt lecsontoztam,daraboltam,picit átfűszereztem és kevés olajon megpirítottam.
Rá a lapcsira,tejföl,sajt és hatalmas orgia!😀




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...