KONYHASZERELEM

2020. november 26., csütörtök

Majonézes tökmagos stangli

 Az egyik fb.csoportban hetekkel ezelőtt,özönlött a majonézes kifli.Hatalmas sláger volt és magasztalták nemkicsit.Én is rákattantam,kiváncsi voltam rá és most hozzáláttam az elkészitéséhez.Alapvetően olyan formát választottam ami elkészíthető szendvicsnek.Így sikerült,nem vagyok profi,de tényleg fantasztikusan finomra sikeredett.


Hozzávalók

50 dkg liszt

2,5 dkg élesztő

10 dkg majonéz

1 teáskanál só

1 teáskanál cukor

2,5 dl langyos tej

5 dkg durván összetört tökmag


Kenéshez vaj vagy margarin

Tetejére 1 felvert tojás-tökmag


A keverőtálba öntök 1 dl tejet és a cukrot,majd belemorzsolom az élesztőt.Hagyom felfutni,majd hozzáadom a maradék tejet,aztán a többi hozzávalót.Jól kidagasztom,lefedem és hagyom kelni,míg duplájára nem nő.Enyhén lisztezett deszkán átgyúrom és 8 egyforma golyókra osztom.12-13 dekásak lettek.Letakartam és pihentettem 15 percig.Egyesével(majdnem)ovális alakra vékonyra nyújtottam,megkentem leheletnyi vajjal és függőlegesen,a széleket kihagyva,vastagabbra bevagdostam.Rúd alakra feltekertem és sütőpapíros tepsibe sorakoztattam úgy,hogy a (varrás)alul legyen.Lekentem a tojással és megpöttyöztem egész tökmaggal.Hideg sütőbe toltam,180 fokra állítottam.Kb.25-30 perc múlva,mikor kezd pirosodni,ismét lekentem és készre sütöttem.Rácson hagyom hűlni.

Csak ajánlani tudom,bármilyen forma variációval,magvakkal.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...