KONYHASZERELEM

2023. február 10., péntek

Feles kerek kenyérke




 Hozzávalók

30 dkg finom liszt

30 dkg tk.liszt

2 tk.só

1kk.cukor

3 ek.olaj

3 dl langyos víz

2,5dkg élesztő

2-3 gerezd fokhagyma

  A liszteket kimérjük,összekeverjük,a szélére szórjuk a sót egy tálban.Az élesztőt felfuttatjuk a cukros langyos vízben és a liszthez adjuk.Elkezdjük dagasztani,ha összeállt,hozzáadjuk az olajat és simára dagasztjuk,Letakarva meleg helyen kelesztjük 50 percet.Ezután kilapítjuk kézzel,kinyomkodjuk a buborékokat,feltekerjük lazán és cipót formálunk belőle.Papírozott lábasba raktam,tetakartam és pihentettem 30 percet.Mintát vágtam bele,lesricceltem és 220 fokos előmelegített sütőbe toltam.A sütő aljába egy edény helyeztem vízzel,a gőzképződés okán.Kb.egy óra alatt megsül,ha nagyon pirulna a teteje,egy sütőpapírral le kell fedni,így nem ég meg.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...