KONYHASZERELEM

2023. február 7., kedd

Moszkauer


Párocskám évek óta felhozza,hogy gyermekkorában mennyire szerette a moszkauert.Édesség boltokban,cukrászdákban lehetett kapni.Olyan lelkesedéssel tudott róla beszélni,mintha mennyben járna közben.Nézegettem is a recepteket,de a kandírozott narancshéj árát drágának találtam,házilag készíteni pedig nagyon pepecselősnek.Az idei télen viszont a szokásosnál is több narancsot fogyasztunk,valahogy jobb ízűek mint az elmúlt pár évben,ezért bátorságot vettem és nekiálltam kandírozbi a héját.Egy hetes meló,de csak leírva sok.Ebből következett,hogy moszkauer van tervezetben.Nagyon megörült a párom és kiváncsiak voltunk mi sül ki belőle.Hát mit is mondhatnék,hatalmas ízorgia!Én,aki nem vagyok nagy édesség evő,élvezettel rágcsáltam,de csak módjával.Peti viszont nem tudott betelni vele.Minden falatnál kéjesen nyögdécselt és csak azt mantrázta"nagyon finom"Ezek után egyértelmű,időnként csinálnok kell ebből a mennyei fincsiségből.

Hozzávalók

30 dkg dió-20 dkg darált,10 dkg dúrvára vágott

2 dl tejszín

30 dkg cukor-finomabb barna cukorral

15 dkg kandírozott narancshéj

2 dkg vaj

2,5 dkg liszt

3 cl rum v.rumaroma

25 dkg csokoládé-tejcsokit használtam,jobban szeretjük

2 dkg vaj,ha étcsokit használunk

Ebből az adagból nekem 48 db lett.

  A tejszínt egy lábasban felmelegítem.Ha kezd gyöngyözni,hozzáadom a cukrot.Addig keverem,míg a cukor el nem olvad.Hozzáadom a valat,felrottyantom és a két fajta diót,narancshéjat is hozzákeverem.Egyet kettőt forralok rajta,miközben keverem,majd leveszem a tűzről.Hozzákeverem a lisztet és hagyom langyosra hűlni.Egy tepsit sütőpapírral kibélelek és a masszából kiskanál segítségével diónyi adagokat halmozok rá,kicsit távolabb egymástól.Egy kicsi,mélyebb tálkába öntöm a rumot,a villát belemártom és a gombóckákat ellapítom.170 fokos előmelegített sütőbe tolom és sütőtől függően 6-8 percig "szárítom"Hőhatásra teljesen szétfolyik úgymond,figyeljük,ha picit kezd pirulni a széle,akkor kapjuk ki a sütőből.Tepsiben hűtsük langyosra,akkor könnyen ki tudjuk lapátolni egy tálcára,vagy tepsire,de ne tegyük egymásra,mert összeragadnak.A csokit gőz fölött felolvasztjuk,a sütik alját vonjuk be vele.Egy kanálka csokit a süti közepére nyomok és elkenem.Szintén egymás mellé sorakoztatom őket és hagyom dermedni.Ha megdermedt a csoki rajta,már egymásra lehet pakolni.

Garantált sikerélmény!

Jó étvágyat!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...