KONYHASZERELEM

2021. május 11., kedd

Csirkemájas keltkorongok

 Mentsük meg a maradékot!Közelm
últban hagymás csirkemájat készítettem,de nem fogyott el.Lefagyasztottam a maradékot és már akkor tudtam mit kezdek majd vele.Ezt a merényletet követtem el és nagyon jól sikerült.

Hozzávalók

50 dkg liszt

2 kk.só

2.5 dkg élesztő

2.7dl langyos tej

1 tk.cukor

0.5 dl olaj

Töltelék

1/2 kg tisztított csirkemáj

kevés olaj

1 fej vöröshagyma

2-3 gerezd fokhagyma

só-bors /esetleg majoranna/

Az olajon megdinsztelem a vékony szeletelt hagymát.ha üveges,hozzádobom a kinyomott fokhagymát is.A májat apróra kockázom és a hagymára teszem.Pár percig kell csak sütni,mivel apró és a májnak kevés sülési idő kell.Ha kész akkor sózom,borsozom.Ha kihűlt kicsit még villával összenyomkodom,hogy pépesebb legyen,de maradjon darabka is benne.

A tésztát hagyományos módon jól kidagasztom.Hagyom kelni 50 percet,majd átgyúrom és  vékonyra nyújtom.Nagyobb korongokat szaggatok,én csészét használtam.Egy korong közepére halmozzuk a májat,tészta szélét picit bevizezzük,majd ráborítjuk a másik korongot és lenyomkodjuk.Így készítjük el mindet.Villával jól lenyomkodjuk még a széleit,hogy ne nyíljon szét és tepsibe rakjuk.Megkenjük felvert tojással és pihentetjük még jó fél órát.Addig beizzítjuk a sütőt 200 fokra.Betoljuk és szép színűre sütjük.Sütőtől függően kb.25-30 perc.

A kimaradt tésztából én most csináltam egy kisebb napraforgó kalácsot,szintén májjal töltve.

Ketté osztottam a tésztát és 2 egyforma vékony kerek lapot nyújtottam.Az egyiket tepsibe tettem,megkentem a májjal,a másikkal beborítottam,széleit lenyomkodtam.A kör közepére rányomtam egy féldecis poharat,majd a pohártól indúlva kifelé,kb.5.cm-es távolságonként bevagdostam.Ezután óvatosan,egyenként 2x megtekertem.Lekentem felvert tojással,fél óra pihi és mehet sülni.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...