KONYHASZERELEM

2021. május 14., péntek

Kálci féle fehér kenyér



    Hozzávalók

    65 dkg finom liszt

    2,5 dkg élesztő

    2,5 dl langyos víz

    2 tk.só

    1 kk.cukor

    3 ek.olaj

    Kimérjük a lisztet,a peremére szórjuk a sót.A cukros langyos vízben felfuttatjuk az élesztőt,majd a liszthez adjuk.Elkezdjük dagasztani,ha összeállt,hozzáadjuk az olajat és simára dagasztjuk.Letakarjuk és 20 percig meleg helyen kelesztjük.Ezután átgyúrjuk és újabb 20 perc kelesztés.Téglalappá nyomkodjuk a kezünkkel,hogy a bubik kimenjenek belőle és feltekerjük nem túl szorosra,formázzuk.Papírozott jénaiba tettem,lefedtem és újra 20 percet pihentettem.Bevagdostam pengével,vízzel lespricceltem,lefedtem és 220 fokra előmelegített sütőben kb 1 óráig sütöttem.A sütő aljába tettem egy edénybe vizet.Ha kellően pirult,leveszem a fedőt,kiveszem a formábó és ellenőrzöm,hogy át sült e.Ha úgy látom még kell sülnie,visszateszem simán a rácsra a sütőbe,a tetejét letakarom papírral,hogy ne égjen meg.Ha kész,rácsra teszem,lespriccelem és hűlni hagyom.

    Jó étvágyat%



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Sertésszűz tejszínes mártásban

      Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...