KONYHASZERELEM

2014. március 24., hétfő

Leveles tepertős pogácsa

1.kg liszt
5 dkg élesztő
kb.2 dl.tej

bors
2.tojás
3-4 evőkanál tejföl
1-2 evőkanál zsír
30dkg apró tepertő

A tepertőt ledarálom,én daráló hiányában aprítóval csináltam,az élesztőt cukrozott langyos tejben felfuttatom.
A hozzávalókat a tepertőn kívül összeállítom,jól kidagasztom és meleg helyen duplájára kelesztem.
Deszkán átgyúrom,újnyi vastagra nyújtom és megkenem a tepertővel.
Ezután három részben egymásra hajtom,majd a másik végéről szintén.
Letakarva pihentetem 12-20.percig.
Ismét kinyújtom és megismétlem a hajtogatást,így lesz szép leveles a pogi.
Újabb pihentetés,majd kinyújtom kétujjnyira.Kockásra beirdalom,kiszaggatom,lekenem tojással és a tepsiben kelesztem még 20 percet.Ezután előmelegített sütőbe tolom.
Én hagyományos gázsütővel rendelkezem,180 fokon kb.25-30 perc alatt sült meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...