KONYHASZERELEM

2014. március 26., szerda

Zöldbabfőzelék

Ha zöldbabfőzeléket készítek a családnak,mindig kétfajtában kell gondolkodnom.
A lányom tejfölösen szereti,a párom fokhagymásan rántásosan.
Ezért ma is így tettem és megosztom nektek mindkettőt.

Habart zöldbabfőzelék
A babot felteszem főni annyi vízbe,hogy bőven ellepje.Beledobok egy kis fej vöröshagymát,1 babérlevelet,sózom,cukrozom.Kikeverek két kanál lisztet kis tejjel és kispohár tejföllel.Ha megfőtt a bab,kiveszem belőle a hagymát és a babért,a főzővízből merek a habaráshoz,csomómentesen kikeverem és a babhoz öntöm.Míg fel nem rotyog,folyamatosan keverem,nehogy csomósodjon.Pár percig főzöm és kész.
Én míg nagyon meleg,fedő nélkül olykor belekavarok,hogy ne legyen rajta bőrösödés.
Most sült párizsival tálaltam,de bármivel lehet.
Rántásos babfőzelék
A babot felteszem főni,szintén beledobok 1 kis fej hagymát és sózom.Nem teszek sem babért sem cukrot bele!Elkészítem a világos rántást,reszelek bele 3-4gerezd fokhagymát,együtt pirítom kicsit és lezárom.Ha kicsit lehűlt szórok bele pirospaprikát/keveset/delikátot és öntök rá hideg vizet.Csomómentesre keverem.
Ha félig puha a bab,egy közepes szem burgonyát belekockázok,mikor mindkettő megfőtt,beleöntöm a rántást.Főzöm pár percig és lezárom.Ezt is kavargatom még hűlésig.
Ezt a verziót én feltét nélkül csak kenyérrel eszem,így szeretem:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...