KONYHASZERELEM

2014. május 4., vasárnap

Cukkinivel töltött csirke vele sült burgonyával

Ezt az ételt én megdupláztam:)egész csirkét is és csirkecombot is csináltam,ismerve a családom kapacitását!
A töltelék nagyom finom és nem olyan tömény mint a többi más töltike,bár a cukkini íze nem dominál annyira,mintha sütnénk vagy rántanánk,de így is tökéletes.

Hozzávalók

1 egész csirke v.5 db csirkecomb
só-őrölt bors
kakukkfű
burgonya

Töltelék

2 szikkadt zsemle
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
30 dkg cukkini
1 tojás
olaj-olvasztott vaj


A csirkét megmossuk leitatjuk,sóval-borssal-kakukkfűvel bedörzsöljük.
A zsemlét vízbe áztatjuk,a vörös és fokhagymát apróra kockázzuk és kevés olajon megpároljuk.
A cukkinit meghámozzuk,nagy lyukú reszelőn lereszeljük és a hagymához tesszük párolni kb.5 percig,míg a leve elpárolódik.
A zsemlét jól kinyomkodjuk összemorzsoljuk és a tojással,hagymás cukkinival összekeverjük.Sóval-borssal-pici kakukkfűvel ízesítjük.
Megtöltjük a csirkét bőr alatt és a maradékot a hasüregébe töltjük.Hústűvel vagy fogvájóval  rögzítjük a nyílásoknál,nehogy kifolyjon a töltelék sülés közben.
A burgonyákat meghámozom,karikára vágom,sózom.
Egy tepsit vagy kerámia tálat kiolajozunk,a besózott karikára vágott burgonyát elegyengetem benne és ráteszem a csirkét.Lefedem fóliával és sütöm.
Menet közben többször kenegetem vajjal és az utolsó fázisban leveszem a fóliát és pirosra sütöm.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...