KONYHASZERELEM

2014. április 19., szombat

Kukoricás hajtomány és kenyérlángos

Hát ma jól elfáradtam!
Reggeltől estig a konyhában voltam és sütöttem és sütöttem.
Leányom kívánságára (amit a neten fedezett fel)elkészítettem a kukoricás hajtományt.Kicsit sok lett a tészta,így lett egy kevés kenyérlángos is,ami pincurkát megpirult,de valami isteni lett!
Húsvéti előkészület gyanánt megsütöttem a kalácsokat,a linzert és a holnapi sütim alaptésztáját is.
Szóval nem unatkoztam:)

Kukoricás hajtomány hozzávalói


80 dkg liszt
5 dkg élesztő
5 dl tej
1 kanál cukor
1 csapott evőkanál só
2 dl olaj

Töltelék

1 nagy pohár tejföl
2 gerezd fokhagyma
30 dkg sonka
10 dkg sajt
2 közepes fej lila hagyma
1 doboz kukorica


A tészta hozzávalóit jól kidagasztjuk,duplájára kelesztjük.A hagymát és a sonkát apró kockára vágjuk,a tejfölt kikavarjuk a lereszelt fokhagymával.A sajtot lereszeljük.Ha a tészta megkelt,ujjnyi vastagra nyújtjuk,megkenjük a tejföllel,rászórjuk a sonkát-hagymát-kukoricát-sajtot


és feltekerjük mint a bejglit.Háromszögre vagy szeletbe szeleteljük,beletesszük kivajazott tepsibe és hagyjuk fél órát kelni.Közben beindítjuk a sütőt melegedni.Sütés előtt megkenjük tejföllel,180 fokon kb.40 percig sütjük.

Kenyérlángos

Ugyan ez a tészta,kinyújtjuk,bele a kivajazott tepsibe,kicsit megszurkáljuk villával.Hagyjuk a tepsiben is kelni,majd megkenjük fokhagymás tejföllel.Teszünk rá jó sok szeletelt lila hagymát,karikára vágott parasztkolbászt v.kockázott sonkát és mehet a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...