KONYHASZERELEM

2014. június 4., szerda

Palacsinta

Mindig készülök megszámolni,hogy ebből az adagból mennyi palacsinta lesz,de ezidáig ez elmaradt.Minden esetre jó sok:)ami természetesen pillanatok alatt elfogy.

Hozzávalók

45 dkg liszt
2 tojás
2 kanál cukor
1,5 dl.tej
kb.1,4 l szénsavas ásványvíz vagy szóda
2 evőkanál olaj

A tojásokat a cukorral elkeverem,hozzáöntöm a lisztet és  tejet,valamint a vízből annyit,hogy simára kitudjam keverni a tésztát.Persze lehet robotgéppel is,de én kézi habverővel szoktam.
A vizet adagonként öntöm hozzá és mindig jól átkeverem.Folyós,de nem vízszerű tésztát kell kapnunk.A végén hozzáöntök 2 kanál olajat és pihentetem 10-15 percet.
Sütéskor én a serpenyőt kenőecsettel nagyon vékonyan megkenem olajjal,tűzre teszem,s ha felforrósodott a serpenyő, egy átlag merőkanál háromnegyedéig merem a masszát és sütöm.
Így egy elég vékony palacsintát kapunk,de mi így szeretjük:)
A további sütésnél úgy a 4-5-k palacsinta után szoktam kicsit átolajozni a serpenyőt.
Tetszés szerint töltjük bármivel!
Nálunk a túrós-ízes-csokis-pudingos fogy a legjobban.A túrótölteléket azért leírom,hátha valaki másként készíti.

Túrótöltelék

50 dkg túró
ízlés szerint porcukor
3-4 kanál tejföl
1 vaníliás cukor
citromhéj

Az én kedvencem ezzel a túróval,de!megspékelem olvasztott csokival kívül-belül:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...