KONYHASZERELEM

2014. június 15., vasárnap

Rakott hús Peti kedvére

Hozzávalók

1,5 kg sertés lapocka
2 kg burgonya
50 dkg gomba
30 dkg parasztkolbász
30 dkg füstölt szalonna
sertés fűszerkeverék-só-bors

A lapockát felszeletem,a fűszerkeveréket kb.fél dl.olajjal elkeverem egy edényben és belerakom a húst.Jól összekeverem és hűtóbe rakom pihenni.
A burgonyát megtisztítom és vastagabb karikákra vágom.A gombát szintén tisztítom és vastagabbra szeletelem.A kolbászt karikázom,a szalonnát felszeletelem és bevagdosom.
A római tálat beáztatom hideg vízbe legalább egy órára.
A burgonyát 3 részre osztom,az első adagot leterítem a tálba.Enyhén megszórom sóval borssal,ráterítem a hús felét,arra a gomba felét,majd a kolbász felét.
Ismét jön a burgonya  második adagja,a maradék hús-gomba-kolbász,végül a maradék burgonya.Ezt is megszórom enyhén sóval,borssal és ráteszem a szalonnákat.
Befedem a tálat a tetejével és hideg sütőbe tolom.
180-200 fokon 2,5-3 óráig sütöm.A végén leveszem a tetejét az edénynek és pirítom 10 percig a szalonnát.
Elég sok levet enged,így én le szoktam önteni róla ha megsül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...