KONYHASZERELEM

2014. június 1., vasárnap

Sertéspörkölt nokedlivel

Hozzávalók

1 kg.lapocka
2 nagyobb fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
1 TV paprika
só- bors-babérlevél-pirospaprika

A hagymát és a húsokat felkockázzuk.Olajon v.zsíron megdinszteljük a hagymát,végén a fokhagymát is mellétesszük.Belerakjuk a húst,fehéredésig pároljuk majd megszórjuk őrölt pirospaprikával.Tűzről levéve persze:)összekeverjük és felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje.Fűszerezzük sóval-borssal,beledobunk 2-3 babérlevelet és hagyjuk főni.Időnként belekavarunk és ha kell pótoljuk vízzel,de csak mindig kevéssel,hogy ne legyen nagyon híg a pöri.

Nokedli

Én fél kiló lisztből készítettem,ütöttem hozzá 3 tojást,sóztam és annyi vízzel kevertem össze,hogy lágy,de nem folyós masszát kapjak.Csomómentesre kanállal kikevertem és forrásban lévő vízbe szaggattam erre megfelelő eszközzel:)Csak addig kell főzni,míg a víz tetejére feljönnek a tészták,percig rottyan és lehet szűrni.
Lehet kézzel is szaggatni, de az egy kicsit hosszadalmas és nehéz is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sertésszűz tejszínes mártásban

  Hozzávalók 60 dkg sertésszűz 2 ek.oliva olaj 3 dkg vaj színes bors só 2 dl víz 1 húsleves kocka 2 kk.mustár 1,5 dl tejszín picike porcukor...